توصیه درمورد درمان بواسیر

توصیه ما به درمان بواسیر ابتدا استفاده از درمان طبی است در موارد بواسیر با درجه های پایین استفاده از انعقاد بواسیر با استفاده از اشعه مادون قرمز یا اشعه لیزر است. 

این اقدامات برای درمان بواسیر در مطب و درمانگاه قابل انجام است و نیاز به بستری در بیمارستان نمیباشد و بعد از انجام آن بیمار میتواند به کار های روزمره خود برگردد. عوارض این روش بسیار کم بوده و معمولا درد بعد از عمل ندارند.

 
ادامه مطلب ...

فیستول آنال و درمان آن

به ارتباط غیرعادی لوله‌ مانندی که بین دو اندام یا رگ دارای بافت پوششی (اپیتلیوم) ایجاد می‌شود فیستول می‌گویند. فیستول معمولاً ناشی از یک بیماری است، اما عمل جراحی نیز می‌تواند باعث ایجاد فیستول‌های ساختگی شود.

از فیستول‌هایی که به طور طبیعی به وجود می‌آیند می‌توان به فیستول مقعدی اشاره کرد که بین انتهای روده و پوست مقعد یا واژن به وجود می‌آید. فیستول همچنین ممکن است بین راست روده و واژن شکل گیرد که به آن فیستول رکتوواژینال گفته می‌شود. با اینکه فیستول‌ها معمولاً به سبب جراحت یا جراحی به وجود می‌آیند، اما عفونتی که به التهاب شدید منتهی شده باشد نیز می‌تواند از علل به وجود آمدن فسیتول باشد.

  ادامه مطلب ...

درمان های جدید شقاق

امروزه با توجه به عوارض مختصر و گاهاً جدی عمل جراحی شقاق که ممکن است با بی اختیاری همراه باشد اکثر مراکز درمانی معتبر دنیا ابتدا از درمان های مراقبتی از قبیل پماد نیتروگلیسیرین ۲/۰ درصد و یا پمادهای دیلتیازم استفاده می کنند که میزان موفقیت آن حدود ۶۵-۶۰ درصد است.
مشکلات تجویز این داروها سردرد و نیاز به مدت زمان طولانی مصرف و گاهاً عدم رضایت بیماران است. داروی دیگری که امروزه از آن استفاده می شود سم بوتولونیوم است که داخل عضله داخلی مقعد تزریق می شود و تأثیر آن بین ۸۵-۷۰ درصد گزارش شده است و در تحقیقات اینجانب حدود ۷۷ درصد درد و علایم بیمار برطرف شده است و از محاسن آن سرپایی بودن و بدون عارضه بودن آن است و سریعاً قابل تزریق است و نیاز به بیهوشی و بی حسی ندارد و به صورت سرپایی قابل انجام است و از معایب آن هزینه بالای دارو در ایران است. ضمنا چون زخم بیمار را بسیار زجر میدهد ترمیم زخم نیز باید صورت گیرد که این عمل هم میتواند بدون بیهوشی صورت گیرد .

  ادامه مطلب ...

خونریزی در مدفوع

درد و خونریزی مقعدی چیست؟

در چنین شرایطی  مقعد فرد دچار درد و خونریزی میشود. عفونت، صدمات، هموروئید و شقاق مقعد از اصلی ترین دلایل درد و خون در مدفوع هستند.

 

نشانه های خونریزی مقعدی چیست؟

نشانه های همراه با خون در مدفوع عبارتند از: درد مقعد، قرمزی و تورم، دردهای شکمی، مدفوع سیاه، وجود مخاط در مدفوع، اسهال و یا یبوست. خونریزی مقعدی شدید میتواند منجر به ایجاد نشانه های کم خونی از جمله: رنگ پریدگی،احساس سبکی سر و ضعف، خستگی، پالس سریع و غش کردن شود.

   ادامه مطلب ...

نگرانی در مورد خون در مدفوع

خون در مدفوع :دیدن خون در مدفوع می‌تواند هر کسی را نگران کند و اگر این خونریزی با درد، سوزش یا حتی دشواری در نشستن همراه شود، حتی نگران‌کننده‌تر هم به‌نظر می‌رسد. هموروئید یا بواسیر یکی از آزاردهنده‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های نشیمنگاه محسوب می‌شود، طوری که حدود نیمی از افراد تا 50سالگی حداقل یک‌بار عوارض آن را تجربه می‌کنند. در این بیماری، عروق انتهایی مقعد و روده بزرگ متورم شده و باعث درد، خارش و گاهی خونریزی می‌شود. 

اگرچه هموروئید می‌تواند دردناک باشد اما معمولا خطرناک نیست. با این حال بسیاری از مبتلایان با عود علائم‌شان پس از درمان نگران می‌شوند که مبادا هموروئیدشان تبدیل به سرطان مقعد یا روده بزرگ شده باشد. اما آیا واقعا چنین خطری وجود دارد؟!

  ادامه مطلب ...