علائم هموروئید یا بواسیر

علائم هموروئید یا بواسیر



بیماری هموروئید بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) ​می باشد که ​غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد به این دلیل که درون مقعد عصب زیادی به منظور احساس درد موجود نیست ولی هنگامی که هموروئید یا


  ادامه مطلب ...

انواع مختلف بواسیر

انواع مختلف بواسیر :


همه ی ما در قسمت مقعد، رگ های بواسیری داریم. اگر این رگ ها تحریک شوند، ممکن است ملتهب شده، ورم کرده یا حتی خونریزی کنند. این وضعیت معمولاً بواسیر نامیده می شود. بواسیر دو نوع دارد: بواسیر خارجی و بواسیر داخلی.


بواسیر خارجی : بواسیر خارجی برآمدگی نرمی در اطراف دهانه ی مقعد است. گاهی اوقات ممکن است حالتی به نام بواسیر ترومبوز رخ دهد. در این وضعیت، یک لخته ی خونی ایجاد شده و آن برآمدگی سفت می شود. از آنجا که بافت های اطراف مقعد پوشیده از پایانه های عصبی است، بواسیر خارجی معمولاً بسیار دردناک است.


 

ادامه مطلب ...

مشخص شدن مدفوع خونی

مشخص شدن  مدفوع خونی

ارائه اطلاعات صحیح و کامل درباره مدفوع خونی توسط بیمار به پزشک، می تواند او را در تشخیص محل خونریزی کمک کند، مثلا مدفوع سیاه نشان دهنده وجود زخم یا مشکلی در قسمت بالایی دستگاه گوارش است.

ولی خون در مدفوع  با رنگ قرمز روشن، نشان دهنده وجود مشکل در قسمت پایینی دستگاه گوارش مثل هموروئید (بواسیر) یا بیماری دیورتیکولیت است.

آندوسکوپی معده

  ادامه مطلب ...